L’Associació d’Empresaris d’escorxadors i Comerç d’Aus i Conills de Catalunya (ASSOCAT, en les seves sigles en català), que integra més de 60 empreses d’aquest sector, promourà la marca autòctona del «Pollastre Groc Català». Segons aquest col·lectiu empresarial, l’objectiu d’aquesta iniciativa és el de fomentar el consum i promoció del pollastre català entre els consumidors, no només de Catalunya i de la resta de comunitats autònomes de l’Estat, sinó també a diferents països de la Unió Europea.

El president d’ASSOCAT, Carles Más, ha manifestat que «volem promocionar la marca autòctona d’un pollastre, criat a Catalunya i alimentat en un 65% per cereals i amb unes característiques de qualitat extraordinàries». Actualment, les empreses catalanes dedicades a aquesta activitat (escorxadors, emmagatzematge, logística, distribució, criança…) produeixen 330.000 tones d’aus i conills, cosa que representa aproximadament el 30% de la producció espanyola.

Anualment, se sacrifiquen 167 milions de pollastres i 16 milions de conills, dels quals el 40% es comercialitza en altres comunitats autònomes i, per províncies catalanes, la major producció es produeix a Lleida, amb un 38%, seguida de Barcelona (33%), Tarragona (22%) i Girona (7%). Segons l’ASSOCAT, al llarg d’aquests anys el consum de pollastre i conill entre els consumidors catalans s’ha incrementat progressivament i en temps de crisi, com els actuals, es converteix en una alternativa econòmica i al mateix temps molt beneficiosa per a una millor alimentació.

www.diaridegirona.cat , Sabadell. | 15·03·09 

Categories: Premsa